Jika anda suka mana-mana gambar ataupun ayat dalam page ni. Silalah copy, tag ataupun share. Tidak perlu minta izin kerana ilmu ini semua datangnya dari Allah.

Wednesday, July 25, 2012

Taat

 
1- Perkahwinan yg diberkati adalah yg paling sedikit maharnya ~maksud hadis.
__________________
2- Isteri wajib taat Suami. Suami wajib taat ibu
__________________
Masalah yg sengaja aku fikir....

Aku bercinta dengan si M sudah genap 7 tahun. Sehinggalah, tarikh perkahwinan kami, dengan wang hantaran RM230416. AKu amat sayangkan M. Cuma, sikap M yg kadang2 tidak suka akan hal aku taat pada emak aku, amat merunsingkan hatiku..

M > Abang ni anak emaklah ! Tak boleh ke buat keputusan sendiri ?
M > Asyik2 rumah emak abang aje..Bila nak balik kampung sy pulak !!?
M > Abang ni selalu snagat menangkan emak abang. Hati sy taknak jaga..

Persoalan untuk ustaz :

 
1- Sanggupkah aku ceraikan M, walhal wang hantaran beribu2..Hutang bank pula.

Persoalan untuk Dr Cinta :

2- Sy sayangkan M, dan tidak mahu rumahtangga kami runtuh. Sy nak bawa keluar ke jalan syurga, Sebagai anak lelaki sulung, sy wajib taat pada ibu sebagai tanggungjawab dan contoh kepada adik2... Taat pada ibu itu wajib Dr. Sy taknak derhaka pada ibu saya . Tapi dalam masa yg sama...sikap M buat sy runsing.

Bantu sy Dr.

Kesimpulan untuk diri sendiri :

Benarlah maksud hadis Rasulullah, perkahwinan yg berkat adalah yg sedikit maharnya..Jika isteri engkar, tak terasa sangat kehilangan wang hantaran beribu-ribu tuh.

p/s- Dunia akhir zaman, perempuan ramai. Peduli apa aku org nak mengata kahwin cerai kahwin cerai....
Irma Hasmie pun kahwin duda, mesti aku pun boleh kahwin artis..

No comments:

Post a Comment